torsdag 29. januar 2009

Sittepute





Stoffet er av kraftig bomull.


En liknende pute sydde jeg til Dan Erik, den gang han var liten gutt for mange år siden. Jeg overdriver ikke når jeg sier at han elsket batne-tv-puten sin! Nå er det Stian sin tur til å se barne-tv. Oppskriften fant jeg i Alt om Håndarbeide nr 8 fra 1995. Nå har jeg blåst støvet av samlepermene mine og bruker oppskriftene om igjen. Puten er fylt med stoffrester av fleece og strimlet lett bomull. Men kan også fylles med det man måtte ønske; Gamle håndklær, avisstrimler, isopur kuler eller tørketrommello ;)


 Undersiden:

5 kommentarer:

Gina sa...

Den var skikkelig tøff, har du sydd den? Eg er imponert:) SÅ flink du er!!

Viola sa...

;) takk for det. Men å sy en slik pute er virkelig ikke komplisert; det er bare å sy sammen åtte pluss to stoffbiter ;)

Gina sa...

eg er nå fortsatt imponert;)
Og du, gis bladet: alt om håndarbeide, fortsatt ut? Eg fikk ein haug av dei fra min svigermor, fra slutten av 70-tallet og begynnelsen av 80-tallet. Dei er jo kjempekjekke:)

Viola sa...

Ja, jeg tror at den gis ut ennå, link hos deg.
Jeg har også arvet noen gamle permer fra '70 og '80 tallet, og selv abonnerte i noen år i '90 tallet. Kjekt blad!

Gina sa...

Tusen takk for linkene:)